PONG

Här kommer ett litet inlägg om världens skönaste thailändare.

PONG
.
Han går egentligen inte beskriva med ord men jag ska försöka. Han är en inte allt för lång, väldigt smal och en störtskön snubbe. Senast jag såg honom hade han långt hår, ett getskägg (tror jag det kallas) och percing i läppen. Verkligen ingen skönhet men vilken personlighet denna människa har. Han är lite smått galen och han äger sin egen bar, Office bar. Han öppnade den baren för att han va trött på all techno som spelades i alla andra barer. I sin egen bar spelas bara ROCK i alla dess former, nästan inget annat är tillåtet.
































Första kvällen på Koh tao hamnade vi i hans bar och sen hängde vi där varje kväll resten av besöket på Koh tao. När vi va där så brukade oftast Pong själv vara med och dricka och festa även om han jobbar. Jag minns inte vilken kväll det va men en kväll spårade det ut en liten aning. Helt plöstligt stod Björn bakom baren och Pong satt vi sidan om och lät Björn göra drinkar. Han hällde upp så mycket sprit han tyckte såg bra ut och serverade. Pong är väldigt givmild på det sättet eller om man kanske ska kalla det serviceminded. Bjuder han lite minns man det och kommer tillbaka. Jag har ju själv fallit för det eftersom han alltid bjuder på någon/några chang under kvällen.
När jag va på Koh tao andra gången blev jag väldigt glad att han minndes mig faktiskt. Och liksom förra gången hängde jag i Office bar nästa varje kväll, ville inte Anton och Peter dra ut så kunde jag gå dit. Där hittade jag ofta Emma-Ida, vi satt alltid på en frysbox vid sidan om bardisken och drack och pratade med Pong och alla andra. Det va väldigt mysigt och trevligt och jag längtar tills jag får åka dit igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0