42 dagar.

Att sitta en hel dag på jobbet, i växeln, när telefonen ligger nere för att någon jävel i Helsingborg råkat dra av en kabel… Fy faan säger jag bara!

 

Det är ju sommar och då är det många kontor som har sommarstängt, därför är det inte speciellt mycket att göra på jobbet dessa veckor men det ringer ju ändå, lite grann i alla fall. Så jag känner mig behövd och det betyder att jag inte sitter här helt i onödan.

 

Men idag har som sagt telefonen legat nere hela dagen och så var det någon pucko som sa att telefonlinjen KANSKE skulle vara uppe igen 14.30, men antagligen skulle den ligga nere hele dagen. Men vilken förståndig människa som helst vet ju att de aldrig blir klara i tid när det gäller telefonlinjer och strömavbrott och sånt.

 

Så på grund av att denna människa sa att det kanske skulle bli fixat till eftermiddagen var jag tvungen att sitta kvar på kontoret hela dagen utan något att göra. Jag var uppe i arkivet en snabbis och sorterade in lite papper och det var faktiskt ganska skönt att kunna göra utan att det ringer hela tiden. Men det tog inte mer än en timme.

 

Som tur var så hade Malin varit förbi dagen innan med en hög med böcker åt mig så jag satt och läste hela dagen och lyckades läsa ut en bok på 250 sidor. En väldigt givande dag på jobbet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0