56 dagar.

Har ni lekt kontor någon gång när ni var små? För inte var det väl bara jag och min kompis Tilde som gjorde det? Vi hade våra egna kontor, vi gjorde våra egna datorer, fyllde pärmar med blanka eller nedklottrade papper och hade telefoner som det hela tiden ringde på.

 

 Om någon skulle fråga mig vad det är jag gör som receptionist skulle jag nog fråga denna om hon/han någonsin lekt kontor när de var små. Jag har ett eget skrivbord med min egen dator som jag knappar på varje dag. Jag har min telefon, ja till och med ett eget headset som det ringer i varje dag. Jag skannar, faxar, mailar och sorterar in papper i olika pärmar hela dagen. Jag lever den perfekta kontorsleken som man lekte när man var liten.

 

Många hade nog en önskan att få känna sig viktiga och jobba på kontor när det var små, jag ville i alla fall det. Men nu när jag sitter här kan jag inte riktigt förstå det roliga i att leken. När man blir äldre förvandlades den drömmen till en mardröm. Att sitta instängd hela dagarna framför en dator och knappa in siffror och jobba fem dagar i veckan 8-17, samma rutiner varje dag. Okej vissa kanske tycker det är skönt att ha sina rutiner men jag är inte en av dem, jag gillar att ta dagen som den kommer. Jag vill ha ett jobb med olika arbetstider, vissa dagar har man lite sovmorgon och vissa dagar slutar man tidigare. Jag vill ha ett jobb där det händer saker, inte samma sak varje dag. Fakturor, kvittenser, lunch, sortera papper, fakturor, posta posten och slut för dagen. Fakturor, kvittenser, lunch, sortera papper, fakturor, posta posten och slut för dagen… ja ni fattar.

 

Jag gillar det egentligen inte alls men ändå hatar jag inte det. Det funkar som ett tillfälligt jobb bara jag vet att jag inte blir fast här. Att veta att jag tjänar goa pengar gör det också lite lättare att gå upp varje morgon, samtidigt som jag räknar ner dagarna tills jag äntligen blir arbetslös igen och få ge mig ut i världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0