63 dagar.

Oh my god så bra festivalen va igår! Solen sken, ölen var kall och musiken var bra! Precis som en festival ska vara!

Vi behövde inte köa speciellt länge för att komma in och under första bandet, Sahara Hotnights, satte vi oss ned i gräset med varsin öl och njöt. Efter det var det vidare mot Royal Republic på lilla scenen. Även om jag bara gillar två låtar var de grymma. Vi satt även här i solen i gräset och sjöng med på de låtar vi kunde. Adam Grahn, sångaren var störtskön och fick stämmningen på topp med snack och lekar mellan låtarna. Efter det spelade Serenades, Jenny och Johnny och Paulo Nuttini. Inga jag ritkigt känner till så vi passade på att käka och dricka lite mer öl med deras musik i bakgrunden, inte helt fel faktiskt!
Sen var det dags för Daniel Adams-Ray, vilken kille! Otroligt snygg och han drog än så länge mest publik. Vi hamnade riktigt långt fram så jag fick många bra bilder och videor. Jag hade inte riktigt lyssnat in mig på hans album men nu efter att ha sett honom live älskar jag alla hans låtar! Han var jävligt duktig förutom att jag tyckte han förstörde "förlåt att jag aldrig sagt förlåt". Jag filmade lite när de sjöng den låten och efter att ha sett videoklippet ett X antal gånger så börjar jag faktiskt gilla det.

Sen spelade The Ark men då satt jag och Ellen uppe i skuggan i skogen och lyssnade lite för vi tappat bort dom andra. När Bright Eyes började letade vi en stund men hittade ingen och efter som Azaleadalen ligger i någon jävla radioskugga så var det en aning svårt att få tag i varandra. Så vi gick och köade för att kunna komma långt fram till Coldplay. Men innan Coldplay började spela så var det dags för ett flummigt uppträdande av Glasvegas.
I väntan på Coldplay
Sen medan vi stod kvar som packade sillar när Glasvegas va klara började Brandon Flowers spela på lilla scenen. Men eftersom vi inte ville lämna våra bra platser stod vi snällt kvar och missade honom. När Coldplay tillslut äntligen kom ut på scen gjorde de verkligen all väntan värt! De är så mäktiga och tänk att fyra killar kan få en publik så samspelt! A m a z i n g !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0