Thaimat

Chap Chay  Nasi Goreng  Massaman Curry  Satay Sticks  Spring Rolls  Chicken Cashewnuts  Fried Rice i can go on and on...


Vi går längs stranden och letar efter en resturang som ser mysig ut och hittar et
t perfekt ställe som ställt ut sina bord på stranden. Vi beställer in varsin chang och jag väljer att äta pad thai chicken. Medan vi väntar på maten dricker vi våra chang och pratar om allt galet som hände kvällen innan och skratten klingar. När vi fått maten äter vi den i lugn och ro samtidigt som vi lyssnar på vågorna som rullar in. Lite längre bort har en resturang dragit igång en fireshow där två thailändare står och kastar eldklot till varandra eller jonglerar med eldpinnar. Det går strandförsäljare längs vattenbrynet och säljer luckyballons och tittar man upp mot himlen ser man dessa ljusballonger sväva bort som stora lysande stjärnor mot den svarta himlen.







Guuuud vad jag saknar det asiatiska maten och stämningen på strandresturangerna. Sure, det finns thairesturanger nästan överallt men inget går att jämföra med the real deal. Sen jag kom hem har jag bara ätit thaimat två gånger. Jag har inte hittat något riktigt bra ställe att beställa från och vill inte äta något som inte har en chans att leva upp till det jag har i minnet. Jag vet att jag aldrig kommer hitta något i sverige som ens går att jämföra med allt jag åt i thailand men häromdagen kom jag en liten bit på vägen. Ett litet thaikök i halmstad där jag absolut måste börja käka oftare så jag kan få drömma mig tillbaka lite samtidigt som the search goes on...

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0