26 dagar.

Jag har precis skänkt 50 kr till Läkare utan gränser genom en kampanj som Aftonbladet har. Jag är inte den som brukar skicka pengar till hjälporganisationer även om jag önskar att jag var det, det är ju hut lätt som helst att bara knapppa iväg ett sms! Alla borde göra det idag så drick en öl mindre på krogen ikväll, hoppa över lördagsgodiset denna helgen och ge de pengarna till de svältande i Afrika istället. 50 kronor är egentligen ingenting, alla kan hjälpa och varenda krona räknas!

Svälten i Afrikas Horn är fruktansvärt. Vi lever gott här på andra sidan jorden och lyxar gärna till det lite extra nu på sommaren med en god grillad stek och en kall öl medan hela familjer dör i svält i Afrika. Det är sjukt att det ska vara så orättvist. Det är idag över 12 miljoner människor som lider av svält och tio tusentals är dagligen på flykt desperata efter mat, vatten och sjukvård.

Jag önskar att jag kunde göra mer. Jag skulle vilja volontera i Afrika och kunna känna att man faktist gör skillnad. Det är en dröm som jag har och jag hoppas att jag någon dag tar tag i det och verkligen åker ner. Jag vill jobba med barn i Afrika, det behöver nödvändigtvis inte vara sjuka barn utan jag hade kunnat tänka mig hjälpa till på ett barnhem. Jag har hört att det ska vara väldigt psykiskt påfrestande men jag hoppas som sagt en dag kunna klara av det. 

SÅ HÄR KAN DU HJÄLPA

  • Skänk en valfri gåva via plusgiro 90 06 03-2 eller bankgiro 900-6032 och märk betalningen AFTONBLADET TIMME.
  • Sms:a TIMME till 72970 och du skänker en gåva på 50 kronor. Ange TIMME 100 för en gåva på 100 kronor och TIMME 200 för en gåva på 200 kronor. Av en gåva om 50 kronor tillfaller cirka 45,62 kronor Läkare utan gränser. Resterande summa är avgifter där cirka 3,13 kronor går till mobiloperatörerna och cirka 1,25 kronor går till teknikleverantörerna.
  • Skänk en gåva via Läkare utan gränsers sajt www.lakareutangranser.se/timme


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0