19 dagar.

Sommaren är visserligen över men här kommer ett inälgg om den perfekta sommarmusiken.



När vi var i Airlie beach hamnade vi på en liten irländkspub efter en galen start på kvällen. Där var fullt ös med liveband så vi bestämde oss för att stanna. Bandet Colourfide lät ungefär som en aussie-verison av Hoffmaestro. Sex sköna killar på scen som bytte av varandra vid mikrofon och insturment hela tiden var hur grymma som helst, det var självklart att vi skulle tillbaka och se dom igen innan vi lämnade Airlie.

Sagt och gjort gick vi dit två kvällar senare för att se hela spelningen. De var lika grymma denna gången och vi stannade kvar när de spelat och pratade lite med killarna. Malin bytte nummer med dom och så sa vi att vi skulle ses i Surfers när vi kom dit.

Det blev lite strandhäng och en fest med killarna och innan vi åkte vidare var vi såklart tvugna att fråga efter en skiva med deras låtar som vi kunde ha i Swatkat! Vi lovade att sprida Colourfide i sverige så jag gör bara min plikt genom att skriva det här inlägget. De har tyvärr inga bra youtube klipp med de bra låtarna och jag vet inte hur man lägger upp ett ljudklipp men här är deras myspace sida där man kan lyssna på deras musik.
http://www.myspace.com/colourfide


Kommentarer
Postat av: MARYOX

Halloj! Jag vill bara tipsa om att jag har sommarrea med 50-60% rabatt på alla linnen just nu :-) Det du var med och tävlade om (med fjädrarna) är det finfint pris på just nu. Ha en skön söndag!



Kram Maryox

http://www.maryox.blogg.se

2011-08-14 @ 09:29:21
URL: http://maryox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0