25 dagar.

Så för en vecka sen hade vi alltså ett Wildlife Adventure i Kalv.
Jag vaknade upp en aning bakis, eller kanske fortfarande full på lördagen. Bror min sprang fram och tillbaka i huset med sovsäckar och liggunderlag när han stannade upp och frågade om jag skulle med ut och paddla. Innan jag ens hann svara eller tänka efter var det bara, Skynda dig och packa vi åker om en kvart! Så jag slängde ner sånt jag tänkte kunde vara bra att ha i skogen i en väska och tio minuter senare var jag klar.

Vi trängde in oss fem pers och en hel del packning i en lite golf och körde och mötte upp resten av gänget som hade varit lite smartare och tagit jeepen.


Sen hade vi landsbygdssafari och körde genom alla hålor man inte vill bo i. Planen var egentligen att stanna till på donken för lite käk, men att hitta ett Mc Donalds i skogen var inte det lättaste. Vi kom fram till Ätran och hittade Grytan! De hade den mest udda buffe jag någonsin sett så körde på ett säkert kort och valde en pizza istället.

Efter vårt lilla pitstop var vi redo att fortsätta äventyret. Mot kanoterna!




Ja vi kom ju tillslut fram och då var det bara att packa våra saker i kanoterna och ge oss iväg!


Mr Holland, Metten, var taggad och jag hamnade i mitten utan paddel första biten så jag passade på att njuta av en öl.


Det blev ganska många ölstopp men vi hade väldigt kul på vårt äventyr mot övernattningsstället. Jag menar det är inte varje dag man har champangefika med kåsor eller har en Holländare stylar sitt hår med näckrosor.


Vi kom iallafall tillslut fram, det gjordes upp en eld, vi satte upp tälten och sen var det dags för ett dopp.


Vi hade en ritkigt go kväll framför vår warehousefire. Det spelades munspel, snackades skit, vi drack det lilla vi hade kvar av vår alkohol (mycket gick åt på vägen) och grillades korv eller ja det mer än bara korv som grillades, allt hamnade tillslut i brasan på något konstigt vis. Men det var jättemysigt. Alla var rätt trötta så det blev en ganska tidig kväll. Jag började natten i ett tält men vaknade upp på morgonen under bar himmel. Det var verkligen inte den skönaste natten, utan liggunderlag var marken hård och trästockarna runt elden där det slutade med att jag sov halva natten var inte heller speciellt mjuka. Så man vaknade upp dagen efter rätt mörbultad.


Alla var rätt sega på morgonen men efter lite frukost och när vi sen packat ihop alla våra saker, vissa tog även morgon dopp för att vakna till lite extra, så gav vi oss av igen. Att paddla motströms var inte lika kul. Den lätta och höga stämningen vi haft i dagen innan var som bortblåst, det var tungt att paddla, alla var trötta och ville hem. Men tillslut kom vi iallfall fram till bilarna och det var dags att avsluta helgens äventyr. Men jag måste sammanfatta det hela som jävligt lyckat! Vi hade så sjukt kul och nästa år hoppas jag att det blir fler nätter i skogen och att vi slipper paddla motströms!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0