59 dagar.

Om någon okänd människa skulle hamna på min blogg tänkte jag att det kunde vara bra med en lite presentation av mig själv.

 


Mitt namn är Amanda, men om jag varit en pojke så hade mamma och pappa döpt mig till Victor. Victor Borgström. Jag föddes en dag i april samma år som Berlin muren föll. Om det var fint väder den dagen vet jag inte. Inte heller om jag var tidig eller sen. Antagligen var jag precis i tid men fick vänta på att alla andra skulle bli klara för så brukar det alltid bli. Tidig är något som jag nästan alltid är, trots att jag ofta försöker komma fashionabelt sent. Att vänta är något av det värsta jag vet. Vänta på bussen, vänta på att riset ska koka klart, vänta på att klockan så gå lite lite fortare..



Jag bor fortfarande hemma med min mamma, pappa, tre yngre syskon, en hund och två katter. Egentligen tröttnade jag på att bo hemma för fem år sedan men än så länge har jag valt att lägga mina pengar på annat än på ett eget ställe. Så jag antar att jag får skylla mig själv.

 


I sommar jobbar jag fem dagar i veckan från kl 8-17 som receptionist. Inte precis drömjobbet, men vad gör man inte för att stödja sina intressen. Annars brukar jag jobba som vikarie på olika förskolor runt om i kommunen. Det är ett jobb som jag verkligen gillar men som inte riktigt funkar i längden då mitt allra största intresse är att RESA.


Mitt kontor och min bästa vän under denna sommaren.


Sen jag tog studenten för tre år sedan har jag hunnit med ganska mycket. Jag jobbade två år med kossor och får plus att jag under den tiden gjorde min första backpackingresa till Asien. På fyra och en halv månad avklarade vi Thailand, Laos, Bali, Malaysia, Singapore och sen Bali igen. Väl hemma igen jobbade jag några månader tills jag blev arbetslös. Med pengar kvar på kontot från förra resan lämnade jag Sverige igen. Den här gången fem månader i Thailand, Bali och Australien. Jag gillar att bo i min ryggsäck, eller rättare sagt så älskar jag det! Det finns inget bättre än att vara ute och resa. Se vackra platser, spännande äventyr och träffa nya roliga människor.


Jag träffade ett skönt gäng tjejer på min första resa som jag firade thailändsky nyår med tillsammans med några ungar på hotellet.


Efter att ha besökt Bali fyra gånger under loppet av ett år kan jag ganska så säkert säga att jag hittat mitt favorit ställe i världen, än så länge. Jag tror egentligen att jag föddes i fel land. Amanda och Sverige är ingen bra kombination. Det kanske är fel att säga så eftersom Sverige är ett sådant bra och tryggt land men jag trivs helt enkelt inte här. Det är mycket därför jag inte skaffat egen lägenhet än, jag vill inte fastna här.

 


När jag inte jobbar eller ligger hemma på soffan, pillar mig i naveln och kollar på alla tv-serier som finns så kan det ibland bli ganska svårt att hitta mig. Jag kan befinna mig var som helst i världen.. men oftast hittar ni mig nog på Bali.


My Bali Family ♥


Jag hade tänkt hålla den här texten ganska kort, men jag känner att jag misslyckats. Har ni läst ända hit så tacka jag dig allra hjärtligast och hoppas att du nu vet lite mer om mig. Jag vet att ni inte är så många som tittar in här dagligen men undrar du något är det bara att fråga. Jag älskar nämligen kommentarer, så tveka inte, skriv gärna en rad eller två. Det blir roligare att fortsätta då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0