38 dagar.

Jag fick linser för ca två månader sen, vet inte om jag skrivit det innan men gör det iallafall nu. Jag ser inte speciellt dåligt men jag är översynt.

Översynthet är det vanligaste synfelet i de befolkningar som undersökts. Man räknar med att ungefär 80 % har en lättare form av översynthet. Dock behöver de flesta inga glasögon för detta förrän i medelåldern. Wikipedia


Som sagt ser jag inte speciellt dåligt men jag får huvudvärk för att mina ögon spänner sig hela tiden för att kunna se. Jag kommer inte ihåg hur min optiker förklarade det och det som stod på wikipedia var alldeles för invecklat och tråkigt.

Men det jag skulle komma fram till var att jag var inne hos min optiker igår för att beställa nya linser och den här gången färgade! Jag var väldigt inställd på att ha bruna när jag kom dit, men så fick jag testa ett par bruna och tydligen har jg väldigt stor iris så linsen täckte inte riktigt hela. Det syntes självklart inte på långt håll men när man kom närmre så såg man min vanliga ögonfärg i kanten. Jag skriver min vanliga ögonförg för jag vet inte rikigt vad jag har för färg.

Jag fick även testa en blå lins och då blev ögat utan lins väldigt grönt, men när jag däremot testade en grön blev det jätteblått. Så min ögonfärg ändras hela tiden och är grå/blå/grön men bruna prickar i, så lite av varje.

Jag blev väldigt förälskad i det gröna linserna. Det var en jättefin grön, det är en ganska ovanlig ögonfärg och såg hur coolt ut som helst till mitt röda hår. Men sen ville jag ju ha den stora förändringen med bruna ögon. Jag tycker det är jättefint med ett par stora mörka bruna ögon och ha haft bruna linser innan.

Så...grönt eller brunt?



(Bilder lånade från Linda Hallströms blogg)

Kommentarer
Postat av: Angélica

Greeeeeeen! :)

2011-07-24 @ 13:55:13
Postat av: Malin!

gröööööönn!

2011-07-24 @ 14:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0