23 dagar.

It's On When It's On.. Det är Rip Curls slogan för deras årliga Rip Curl Cup Padang Padang.

Jag följde denna tävlingen över internet förra året också men då kom den faktiskt aldrig igång. De har en väntperiod på ungefär en månad där de väntar på dagen med de perfekta vågorna. I år startade tävlingen 10 juli och skulle slutat 14 augusti. Men idag var den On och det var så bra vågor att de kunde köra alla omgångar.
Här är ett klipp på när min kompis, Dedi Gun, som jag inte ens fattat skulle vara med i stora tävlingen surfade. Han fick tyvärr inte speciellt bra poäng och slogs ut direkt.



Vinnaren blev tillslut Lee Wilson. Jag tycker det är jättekul att kolla på surftävlingar och folk som surfar överhuvudtaget. Det ser så hälrigt ut och jag önskar att jag också kunde. Men jag har försökt en gång på Kuta och det var verkligen inget för mig. Man måste ha tålamod och försöka, försöka, försöka. Jag fick brädan i huvudet och hade sand överallt efter en timme och då kände jag att det var dags att ge upp. Men jag nöjer mig med att titta på denna häftiga sport även om det hade varit häftigt att själv kunna ta en våg någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0