22 dagar.

Så här skrev jag i min dagbok den 16 mars 2011
Idag var det upp tidigt för 8.30 blev vi upphämtade i Byron för SKYDIVING!!! Väldigt nervösa blev vi upplockade utanför turistbyrån där vi bokat det hela dagen innan. De körde oss till fallkskärmsklubben under tiden som vi fick fylla i en massa papper. Sen gick allt väldigt fort.

Några minuter senare hade vi uppgraderat oss från 11000 ft till 14000 ft, vi hade våra overaller och selar på oss och fick en genomgång på hu vi skulle göra när vi hoppade ut ur planet och när vi landade. Sen satt vi helt plötsligt i planet.

Vi släppte först en tjej på 9000 ft innan vi fortsatte uppåt och killen jag skulle hoppa med sa att vi var först ut på 14000 ft. Då blev jag nervös när vi flyttade ner till golvet och han började spänna fast sig i mig.
Helt plötsligt lös lampan att vi hade en mile kvar och han gick igenom allt med mig igen.
En halv mile kvar, på med glasögonen. Den gröna lampan började lysa, dörren öppnades, han visar mig sin "klocka" och säger att vi nu är lite över 14000 ft.

Sen till det läskigaste, händerna på selen och ut med benen. Jag hängde utanför planet i långa 3 sekunder innan vi han puttade ut oss från planet.

Luften var kall där uppe och allt snurrade. Vi föll snabbt, så snabbt att det var svårt att andas men gud vad häftigt det va! Jag hade en hel minuts fritt fall, det är väldigt svårt att beskriva känslan att falla fritt men det var helt otroligt.

Han fällde ut fallskärmen, lättade lite på min sele och vi gled genom luften. Jag hade fullt upp med att kolla på utskickten när han gav mig remmarna, lät mig styra och sa "welcome to my office", så klockrent!

Efter ett tag tog han remmarna igen och vi gjorde några hårda svängar och snurrade runt runt, hur kul som helst!
Men helt plötsligt var det upp med benen för landning och sen satt jag med rumpan på marken igen. Allt gick så väldigt fort men jag älskade verkligen känslan att falla och glida runt fritt upp i luften.

Det är defenitivt något jag skulle kunna tänka mig att göra igen men jag vet inte om jag vill lägga pengar på det. Det är dyrt och nu har jag ju faktiskt gjort det en gång så nu kan jag kryssa av det på "listan"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0