55 dagar.

Varför går tiden så sakta när man väntar på något roligt? Varför går tiden så sakta när man tittar på klockan hela tiden? Varför går tiden så sakta över huvud taget?

 

Gillar inte talesättet ”den som väntar på något gott väntar aldrig för länge”. Jag avskyr att vänta och alltid tycker att jag behöver vänta för länge.

 

Just nu väntar jag på att tiden ska gå... Jag väntar på att få min timmes lunch, sen kommer jag vänta på att få gå hem. Jag väntar på att mina åtta veckor med jobb ska vara slut. Jag väntar på att det ska bli den 1 september.

 

När den 1 september kommit och vi väl landat på Bali då ska jag sluta vänta! Då kommer allting bli tvärtom. Jag kommer titta på klockan och hoppas att tiden kunde gå lite lite saktare. Jag kommer undra varför dagarna flyger iväg när man har roligt och jag kommer fasa för den dagen då vi måste lämna paradiset.

 

Men sådant är livet. Det är inte första gången jag jonglerar med dessa känslor så jag vet precis hur sakta eller fort tiden går och hur jag kommer känna. Men ändå ställer jag mig dessa frågor varje gång..


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din sida - den har verkligen potential :D!

2011-07-20 @ 23:06:58
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Amanda

Svar: Tusen tack för din kommentar! Jag ska få u´pp ett inlägg om dagen tills avresa och sen ska jag nog försöka att uppdatera när jag väl är borta men jag vet att allt blir annorlunda då.. Men verkligen jättekul att höra att du gillar min blogg, det får mig att vilja fortsätta!

2011-07-21 @ 08:18:03
URL: http://bojjje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0