37 dagar.

Skypade med Bali igår, eller rättare sagt Dedi. Det är så kul att man kan se och höra personer som man saknar så mycket som befinner sig på andra sidan jorden, L O V E   I T !
Vi började prata gamla minnen och om när vi träffades för första gången för nu 1,5-2 år sedan. Dedi är den som jag kännt längst och han har betytt så mycket för mig. Nu under vår senaste resa har jag hunnit samla på mig fler där nere som betyder väldigt mycket för mig och det fick mig att minnas ett litet surfäventyr en morgon men mina två favoriter Dedi och Mansur.


Vi förfestade i Mums villa kvällen innan när Dedi och Man nämnde att de ville göra en surftrip dagen efter. Jag och Malin kände för att komma ifrån Kuta för en dag så vi sa att vi gärna hängde på och var med på att hyra en bil. Så innan det var dags att dra vidare till Alleycats så hade de fixat en bil. Vi bestämde att om vi kom ifrån varandra under kvällen så skulle vi träffas vid villan vid fem för att komma iväg innan solen gick upp.

Det blev en galen natt och vi hade sjukt kul. Fem kom jag hem och väckte Malin så vi kunde köra bort till villan. Men resan hade blivit senarelagd någon timme så jag fick sova en liten stund innan det va dags att ge sig.

Väl vid villan lite efter sex mötte vi upp två trötta killar, jag och Malin tryckte in oss där bak med alla surfbrädor och sen bar det av. Vi taggade till i bilen igen med hög musik och såg solen gå upp medan vi åkte.


Jag minns inte vad första stoppet hette, men vi hade kört en bit och jag och Malin började bli ganska trötta efter en hård natt.


Mansur


Dedi & Malin som spanar efter bra vågor

På första stranden var vattnet ganska lågt och vågorna långt ut så vi såg inte speciellt mycket från stället där vi parkerat bilen. Det var väldigt väldigt hett ute så medan killarna låg i vattnet och försökte fånga den perfekta vågen la vi oss i bilen och sov en stund i väntan på att åka vidare.


Nästa stopp, Keramas, var en fin strand med svart sand.

Det var fortfarande väldigt väldigt varmt ute och som tur var så fanns här ett litet "skjul" där de sålda dricka och mat så vi kunde sitta i skuggan och kolla när killarna surfade.


Det var många surfare och även många boddyboards i vattnet. Svart sand blir så varmt att det inte går att gå på den barfota. Men kommer man direkt från havet med blöta fötter så känner man inte värmen direkt. Det var väldigt kul att se alla som gick lugnt i början medan fötterna var blöta och som sen hoppade, skuttade och sprang den sista biten för att det brännde så under fötterna.

Dedi och Mann kom upp ur vattnet för lite Mie goreng sen la Jag, Mann och Malin oss för en lite tupplur till när Dedi gick i vattnet igen. Efter en stund vaknade jag av att jag fick något blött kletigt på läpparna. Som tur var min första tanke att torka av det på min sarong istället för att slicka mig om läpparna för det var nämligen chilisås som Dedi lurigt nog hällt på min mun.


Någon som däremot inte vaknade av det var Man. Han sov som en stock och tillslut när vi väckte honom gjorde han misstaget att så klart slicka sig om läpparna. Stackars lilla Mann, men vi andra hade väldigt roligt åt det! Sen var vi alla helt slut och det var dags att köra hem...


Men det var en mysig utflyckt och det var kul att få följa med killarna och se dem surfa i lite större vågor än dem på Kuta beach.

Kommentarer
Postat av: malin

åhhh får typ tårar i ögonen , vilken underbar utflykt det var! och som man längtar tillbaka, jätte fint skrivit. :) <3

2011-07-25 @ 22:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0