71 dagar.

Allt detta regn får mig att tänka på när jag och Malin åkte till Ubud. Vi hade bestämmt oss för en lugn julafton för att vila upp oss innan det va dags att fira in det nya året galna Kuta!

Det regnade hela morgonen/förmiddagen den dagen. Klockan elva blev vi upphämtade och halv två vart vi äntligen framme i lugna Ubud. En resa som skulle tagit 45 minuter tog dubbelt så lång tid på grund av allt regn. Det va kaos i trafiken, vägar var översvämmade och det sprutade bokstavligt talat vatten ur vägbrunnarna. Jag har aldrig varit med om något liknande, regnperioden gjorde sig verkligen påminnd den dagen.

Men vi kom tillslut fram och hade några väldigt, väldigt lugna dagar i Ubud. Vi åkte runt och tittade på en hel del tempel och Balis vackra natur med risfält och vulkaner.
På självaste julafton va inte julstämmningen riktigt där. Vi stekte en stund vid poolen och gjorde ett besök i Monkey Forest som inte va mycket att ha, en liten skog och hur många galna apor som helst. Sen gav jag och Malin oss varsin julklapp som bestod av tre timmar på ett spa med massage, manikyr & pedikyr och hårinpackning. L j u v l i g t ! En god köttbit på en resturang och sen samtal hem till familjen innan det faktiskt blev en tidig kväll.
Vi tröttnade snabbt på Ubud och åkte tillbaka till Kuta den 25e december. Ubud är inte ett ställe som jag kommer besöka igen men det är kul att ha varit där och just då kändes det ändå ganska bra att komma iväg från Kuta några dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0